Chery’nin Türkiye’ye de gelecek olan yeni Premium markası Omoda, Çin’in Wuhu şehrinde düzenlenen Omoda Dream Day 2025 etkinliğinde, iki tane dünya prömiyeri gerçekleştirdi; Omoda 4 ve Omoda 4 Ultra modelleri aynı anda tanıtıldı
Yeni Nesil Tasarım Felsefesi
Şehirli, B segment Crossover’da “Cyber Mecha” olarak adlandırılan bir tasarım felsefesi kullanılmış.
Geleceğin Cyberpunk çağını şimdiden video oyunlarında yaşayan Z kuşağını hedefleyen Cyber Mecha tasarımının elementleri arasında, ışıklı sürgülerden esinlenen ön ve arka aydınlatmalar, elmas kesimli düğmeler ve kumanda kontrolleri, ayrıca avcı uçakları ve bilim-kurgu filmlerinden esinlenen kırmızı kafes arkasındaki start-stop düğmesi gibi detaylar yer alıyor.

Yüksek Teknoloji ve Oyun Dünyası Esintileri
İç mekanda sürücü tarafında küçük bir gösterge paneli ekranı var, orta konsola ise büyük bir dikey bilgi-eğlence ekranı yerleştirilmiş.
Omoda, bu ekranların, e-sport ve video oyunlarındakiyle karşılaştırılabilecek derecede, 2,5K Snapdragon çipli, yüksek işlemci gücüne ve buna uygun hızlı bir yazılıma sahip olduğunu açıklıyor.
Omoda Tasarım Direktörü Richard Koo, aracın fütüristik dış tasarımının, gizemli quantum geçişlerini etkinleştirdiğini açıklıyor.

Performans Odaklı İkinci Dünya Prömiyeri
Omoda’nın ikinci dünya prömiyeri ise Omoda 4 Ultra oldu.
Renkleriyle motorsporlarını çağrıştıran Ultra, performansa yönelik tavana monte devasa arka kanat, ön ve arka hava difüzörleri ile hot hatch tarzını seven genç kuşağa hitap ediyor.

SHS Süper Hibrit Sistem
Ultra’nın motor gücü de bu tasarımı destekleyecek şekilde yüksek. Ultra’da SHS isimli süper hibrit motor sistemi yer alıyor.
Sistemdeki 1,5 Turbo benzinli motor 143 HP güç üretiyor. Buna ilave olarak elektrik motoru ise 204 HP güç üretiyor.
Sürüş modları arasında “Performans Modu” da yer alıyor. Bu modda özel bir sürüş sesi, ekranda ise özel hızlanma animasyonları ve özel bir kullanıcı arayüzü bulunuyor.
Deneyimli İsimlerden Destek
Omoda 4 Ultra’nın sürüş dinamiği geliştirmeleri, Jaguar Land Rover eski başmühendisi Peter John Matkin ile Maserati eski performans mühendisi Riccardo Tonelli liderliğindeki mühendislik ekipleri tarafından yapılmış.





