Mercedes-Benz

Türkiye’nin otomotivde yeni güç merkezi: Urzat Projesi

Türkiye, otomotiv sektöründe önemli bir dönüm noktasına daha tanıklık ediyor! Çinli otomotiv devleri SWM ve JAC, Urzat ortak girişimiyle Eskişehir’de üretime başlıyor. Bu büyük adım, Türkiye’nin yerli üretim kapasitesini artırırken küresel otomotiv sektöründe de dikkatleri üzerine çekecek. Eylül ayından itibaren banttan inmeye başlayacak ilk model SWM G01 PRO ile Türkiye’nin yerli üretim hikâyesi yeni bir boyuta taşınıyor.

Türkiye’nin Yeni Otomotiv Üssü

Eskişehir Organize Sanayi Bölgesi’nde hayata geçirilen Urzat projesi, yalnızca bir üretim tesisi değil, aynı zamanda Türkiye’nin otomotivdeki gücünü küresel çapta artırmayı hedefleyen bir vizyonun sonucu. ATMO Group ve Urzema Holding’in ortak girişimi olan Urzat, tedarik zincirini Türkiye’de genişletmek ve yerli üretim oranını artırmak için önemli bir strateji izliyor. Bu proje, Eskişehir’in Devrim Arabası ile başlayan ancak yarım kalan hikâyesini tamamlamayı amaçlıyor.

Urzema Holding CEO’su Murat Ertaş’ın ifadeleriyle, “Bu topraklarda üretilen araçların Türk malı olarak tüm dünyaya ihraç edilmesi için çalışıyoruz. Yerlilik oranımızı yüzde 50’nin üzerine çıkararak yerli malı belgesi almayı hedefliyoruz. Eskişehir’de kurduğumuz fabrikamızda sadece montaj değil, gerçek anlamda üretim yapacağız.”

Türkiye’de Yerli Üretime Başlıyor

Dünyanın önde gelen otomotiv markalarından SWM ve JAC, Urzat projesiyle Türkiye’de üretim yapmaya hazırlanıyor. SWM, eylül ayında G01 PRO modeliyle üretime başlayacak. Aralık ayında ise JAC’ın tam elektrikli kompakt hatchback modeli E30X banttan inecek. Bu iki marka, yalnızca içten yanmalı motorlu araçlar değil, hibrit ve elektrikli modellerle de Türkiye otomotiv pazarına güç katacak.

JAC E30X
JAC E30X

Yerli Üretimin İlk Adımı

Eylül ayında yollara çıkacak olan SWM G01 PRO, spor tasarımı, geniş iç hacmi ve gelişmiş teknolojileriyle dikkat çekiyor. Araç, 178 HP güç üreten 1.5 TGDI benzinli motoru ve 7 DCT çift kavramalı şanzımanıyla performans ve verimliliği bir arada sunuyor. Ayrıca, 360 derece HD kamera sistemi, şerit takip asistanı ve ön çarpışma uyarı sistemi gibi sürüş destek teknolojileriyle güvenliği ön planda tutuyor.

Elektrikli Araçların Yeni Yüzü

Aralık ayında üretimine başlanacak olan JAC E30X, tam elektrikli kompakt hatchback modeli olarak pazara giriş yapacak. 51.5 kWh bataryası ile şehir içinde 400 km menzil sunan araç, sınıfının en verimli enerji tüketimine sahip. Güvenlik tarafında ise otomatik acil frenleme (AEB), şerit takip asistanı (LKA) ve akıllı hız sabitleyici gibi sistemlerle donatılmış. Uygun fiyatıyla da dikkat çeken E30X, elektrikli araçlara erişimi kolaylaştırmayı hedefliyor.

Türkiye Otomotiv Sektöründe Yeni Bir Dönem

ATMO Group CEO’su Anton Chernov, Türkiye’nin stratejik önemine vurgu yaparak şunları söyledi: “2023’te Türkiye pazarına giriş yaptık ve çok hızlı bir başlangıç yaptık. Regülasyonlardaki değişiklikler stratejimizi yeniden şekillendirdi ancak Türkiye’nin otomotivdeki potansiyeline olan inancımız bizi burada kalmaya teşvik etti. Urzat projesiyle Eskişehir’i küresel otomotiv sektörünün yeni güç merkezi haline getireceğiz.”

Urzat projesiyle Türkiye’de üretilecek araçların tasarımına ve teknolojisine odaklanılacak. Elektrikli ve hibrit modellerde yüzde 50 pazar payına ulaşmayı hedefleyen şirket, yıllık 40 bin adetlik satış kapasitesine ulaşmayı planlıyor.

JAC E30X
JAC E30X

Türkiye’nin İlk Çin Asıllı Yerli Üretim Araçları Yollarda

Urzat projesiyle Eskişehir’de üretilecek araçlar, Türkiye’nin yerli otomotiv sektöründe gücünü artıracak. SWM G01 PRO ile başlayan bu serüven, JAC E30X gibi yenilikçi modellerle devam edecek. Yüzde 50’ye varan yerlilik oranlarıyla bu araçlar hem ülkemizde hem de uluslararası pazarlarda “Türk malı” olarak yer alacak.