Ferrari Amalfi: Lüks ve performansı yeni bir boyuta taşıyan GT modeli

İtalyan süper spor otomobil devi Ferrari, yeni GT modeli Amalfi ile otomobil dünyasında heyecan yaratmaya hazırlanıyor. 2026 yılının ilk çeyreğinde Türkiye yollarında görmeyi beklediğimiz Ferrari Amalfi, lüks, performans ve modern tasarımı bir arada sunarak GT segmentine yepyeni bir soluk getiriyor. FerMas Oto’nun Türkiye’de temsil ettiği bu etkileyici model, Ferrari’nin Roma modelinin yerini alacak ve markanın zamansızlık anlayışını modern bir yorumla kullanıcılarla buluşturacak.

Ferrari Amalfi’nin Kalbinde Güç: 640 HP’lik Çift Turbo V8 Motor

Ferrari Amalfi’nin en dikkat çekici özelliklerinden biri, ödüllü F154 motor ailesinden türetilmiş 640 HP gücündeki çift turbo V8 motoru. Bu motor, yeni turbo kalibrasyonları sayesinde 3,3 saniyede 0’dan 100 km/s hıza ulaşırken, 9 saniyede 0’dan 200 km/s hıza çıkabiliyor. Maksimum hız ise etkileyici bir şekilde 320 km/s olarak belirtiliyor. Ayrıca, sekiz vitesli çift kavramalı F1 DCT şanzıman, hızlı ve akıcı vites geçişleriyle sürüş keyfini zirveye taşıyor.

Amalfi’nin motor gücü kadar dikkat çeken bir diğer özelliği ise aerodinamik tasarımı. Arka bölümde yer alan entegre aktif spoyler, yüksek hızlarda aracın dengesini artırırken sportif bir görünüm sunuyor. Aracın karbon fiber detayları ve şık jantları da bu sportifliği tamamlıyor.

Ferrari Amalfi

Modern ve Fonksiyonel Tasarım

Ferrari Amalfi, estetik ve işlevselliği birleştiren tasarımıyla dikkat çekiyor. Aracın dış tasarımı, güçlü ve dinamik bir kimlik sunarken minimalist çizgilerle sade bir şıklık yakalıyor. Yan tarafta uzanan kama şeklindeki tasarım teması, teknik detaylarla bütünleşmiş aydınlatma üniteleriyle modern bir estetik sunuyor.

Ön kısımda farlar ve sensörler koyu renkli girintili bir bantla entegre edilmiş. Gövde rengindeki ön kanat ve alt ayırıcı, aracın sportif karakterini vurguluyor. Arka tasarım ise güçlü karakteristik çizgiler ve sade bir stil ile tamamlanmış. Modern arka aydınlatma grubu, klasik Ferrari modellerine selam duran detaylarla dikkat çekiyor. Lansman rengi olan Verde Costiera (Amalfi kıyılarındaki denizden ilham alan turkuaz yeşil), aracın şekillendirilmiş yüzeylerini öne çıkararak canlı bir görünüm sağlıyor.

İç Mekânda Lüks ve Teknoloji

Ferrari Amalfi’nin iç mekânı, hem sürücü hem de yolcu için mükemmel bir deneyim sunmak üzere tasarlanmış. Çift kokpit yerleşimi, fiziksel düğmelere sahip yeni direksiyon simidi ve ikonik marş düğmesinin geri dönüşü dikkat çeken detaylar arasında yer alıyor. Ayrıca, entegre merkezi ekran ve ergonomik kontroller, dinamik sürüş sırasında sezgisel bir kullanım sağlıyor.

Karbon fiber detaylar ve kontrast dikişler, iç mekâna şık bir hava katarken 2+ konfigürasyonu sayesinde arka koltuklar hem çocuklarla seyahat hem de ek bagaj alanı olarak kullanılabiliyor. Opsiyonel olarak sunulan Burmester® premium ses sistemi ise her yolculuğu eşsiz bir ses deneyimiyle taçlandırıyor.

Ferrari DNA’sına Sahip Gelişmiş Sürüş Dinamikleri

Ferrari Amalfi’nin sürüş dinamikleri, markanın son yıllarda geliştirdiği en ileri teknolojilerin entegrasyonunu yansıtıyor. Elektronik frenleme sistemi ve ABS Evo teknolojisi sayesinde fren verimliliği artırılırken, pedal mesafesi azaltılmış ve modülasyon iyileştirilmiş. Ayrıca, yol tutuşu tahmin sistemi (EPS), düşük çekiş gücüne sahip yüzeylerde bile hızlı ve doğru bir performans sunuyor.

Yeni nesil ADAS sistemleriyle donatılan Amalfi, güvenlik ve sürücü destek sistemleri konusunda da iddialı. Gaz kelebeği tepkisi için yapılan teknik geliştirmeler sayesinde araç, her koşulda maksimum kontrol ve sürüş keyfi sağlıyor.

Ferrari Forever Stratejisi: Uzun Ömürlü Değer

Ferrari’nin “Ferrari Forever” stratejisi doğrultusunda tasarlanan Amalfi, sadece performansıyla değil uzun vadeli değeriyle de öne çıkıyor. Her Ferrari modelinde olduğu gibi Amalfi de bakım, parça ve teknik destek süreçleriyle uzun yıllar boyunca değerini koruyacak şekilde tasarlanmış.

Teknik Özellikler: Ferrari Amalfi

– Motor: Çift turbo V8
– Motor Hacmi: 3855 cc
– Maksimum Güç: 640 HP @ 7.500 dev/dk
– Maksimum Tork: 760 Nm @ 3.000–5.750 dev/dk
– Hızlanma: 0–100 km/s: 3,3 s | 0–200 km/s: 9 s
– Maksimum Hız: 320 km/s
– Ağırlık: 1470 kg
– Yakıt Deposu: 80 litre
– Bagaj Hacmi: 273 litre

Exit mobile version