Mercedes-Benz

Peugeot E-208 GTi: GTi Efsanesinin elektrikli yeniden doğuşu

Performansı ve sürüş keyfini bir araya getiren PEUGEOT, efsanevi GTi serisini elektrikli bir geleceğe taşıdı. 24 Saat Le Mans yarışında tanıtılan yeni PEUGEOT E-208 GTi, B segmentinde devrim niteliğinde özellikler sunarak otomobil tutkunlarının kalbini yeniden kazanmaya hazırlanıyor. Tamamen elektrikli olan bu model, GTi mirasını modern bir dokunuşla sürdürüyor.

Elektrikli Performansın Zirvesi

Yeni PEUGEOT E-208 GTi, 280 HP gücündeki elektrikli motoruyla dikkat çekiyor. Bu etkileyici güç, aracı 0’dan 100 km/s hıza sadece 5,7 saniyede ulaştırıyor. Maksimum 180 km/s hıza ulaşabilen bu model, B segmentindeki en iyi performans seviyesini temsil ediyor. Ayrıca, 54 kWsa bataryası ve optimize edilmiş enerji yönetimi sayesinde günlük kullanımda 350 km menzil sunuyor.

GTi efsanesini sürdüren bu yeni model, sadece performansı değil, aynı zamanda modern ve sürdürülebilir bir sürüş keyfini de temsil ediyor. PEUGEOT CEO’su Alain Favey’in de belirttiği gibi: “Yeni PEUGEOT E-208 GTi ile hot-hatch pazarında yeni standartlar belirliyoruz.”

GTi Mirasına Saygı

Yeni E-208 GTi, tasarımında geçmişe saygı duruşunda bulunurken modern bir estetik sunuyor. 205 GTi’ın ikonik kırmızı detaylarına gönderme yapan tasarım unsurları, aracın sportif ve dinamik karakterini öne çıkarıyor. Önde 56 mm ve arkada 27 mm artırılmış iz genişliği, 30 mm alçaltılmış gövde yüksekliği ve özel aerodinamik detaylarla güçlendirilmiş tasarım, aracın yoldaki duruşunu daha da etkileyici hale getiriyor.

18 inçlik delikli jantlar, hem görsel hem de işlevsel olarak dikkat çekiyor. Bu jantlar, fren soğutmasını optimize ederken 205 GTi’ın efsanevi tasarımına da gönderme yapıyor. Ayrıca kırmızı gövde rengi, ilk 205 GTi’ın ikonik rengini modern bir yorumla yeniden canlandırıyor.

YENI PEUGEOT E 208 GTi 5
Yeni PEUGEOT E-208 GTi

İç Mekânda Sportif Zarafet

Yeni E-208 GTi’ın iç mekânı, PEUGEOT GTi’ın ikonik kırmızı vurgularıyla sportif bir atmosfer yaratıyor. Kırmızı emniyet kemerleri, halılar ve paspaslar, aracın iç mekânında enerjik bir hava estiriyor. Alcantara® kaplı kompakt direksiyon ve sportif koltuklar, sürücüyü adeta bir yarış pistindeymiş gibi hissettiriyor.

Koltukların tasarımı da geçmişe saygı duruşunda bulunuyor. Merkezi kırmızı şerit ve kırmızı file detayları, 205 GTi’ın ikonik tasarımını anımsatırken modern bir dokunuş sunuyor.

YENI PEUGEOT E 208 GTi 3
Yeyi PEUGEOT E-208 GTi İç Mekan

PEUGEOT Sport Uzmanlığı ile Yüksek Performans

Yeni E-208 GTi’ın geliştirilmesinde PEUGEOT Sport mühendislerinin yarış dünyasındaki deneyimlerinden yararlanıldı. Özel olarak ayarlanmış şasi, Michelin Pilot Sport Cup 2 lastikler ve yüksek performanslı fren sistemi, aracı sınıfının en güçlü ve dengeli modellerinden biri haline getiriyor. Ayrıca ESP sistemindeki özel spor modu sayesinde sürücüler, yarış pistlerinde bile maksimum sürüş keyfi yaşayabiliyor.

355 mm çapındaki ön fren diskleri ve dört pistonlu sabit kaliperler, optimum fren performansı sağlıyor. Bu güçlü fren sistemi, PEUGEOT Sport mühendislerinin uzmanlığıyla geliştirildi.

YENI PEUGEOT E 208 GTi 2
Yeni PEUGEOT E-208 GTi

“Made in France” Elektrikli Güç

E-208 GTi’ın elektrik motoru, Fransa’nın Trémery tesisinde üretiliyor. Stellantis ve Nidec Leroy-Somer ortaklığıyla geliştirilen bu motor, hem verimlilik hem de performans açısından üst düzey özellikler sunuyor. Ayrıca Michelin ile yapılan iş birliği sonucunda geliştirilen yüksek performanslı lastikler, aracın yol tutuşunu ve sürüş dinamiklerini daha da ileri taşıyor.

YENI PEUGEOT E 208 GTi 4
Yeni PEUGEOT E-208 GTi

Günlük Kullanımda Konfor ve Teknoloji

Yeni E-208 GTi, sadece performansı değil, aynı zamanda günlük kullanım konforunu da ön planda tutuyor. PEUGEOT i-Connect Advanced bilgi-eğlence sistemi, gelişmiş TomTom navigasyon ve kablosuz ekran yansıtma özellikleriyle donatılmış durumda. Ayrıca 7 farklı renk seçeneği sunan ortam aydınlatması ve sürükleyici ses deneyimi, sürüş keyfini artırıyor.

Batarya yönetimi ve şarj özellikleri de kullanıcı dostu bir yapı sunuyor. 7,4 kW’lık duvar tipi şarj istasyonuyla 4 saat 40 dakikada tam şarj olan araç, hızlı şarj istasyonlarında sadece 30 dakikada %80’e kadar şarj edilebiliyor.